poniedziałek, 17 lipca 2017

124. LPS: FALA PODRÓBEK NA ALLEGRO



Dzień dobry bardzo,
Z racji tego, że dzisiaj zajmiemy się poważnym tematem, przejdźmy od razu do sedna sprawy.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Podróbki LPS na Allegro i nie tylko. Był, jest i będzie to temat bardzo świeży, jednak to, co dzieje się od jakiegoś czasu na tym serwisie przekroczyło wszelkie moje przewidywania.
Jeśli sami śledzicie LPSowy rynek zapewne już wiecie o czym mówię. Od jakiegoś czasu na Allegro pojawiła się masa figurek sprzedawanych w hurtowych ilościach i sprowadzanych z zagranicy. 
Postanowiłam bardziej zagłębić się w temat i na prośbę jednej z czytelniczek - TheSnowWhiteLPS -  przedstawić go Wam oraz ostrzec.


Chciałabym zacząć od przedstawienia cech wspólnych podróbek, dzięki którym będziecie mogli chociaż po części ustrzec się przed zakupem ich.


1. Zdjęcie/grafika oferty

1

Czyli coś, na co rzuca się w oczy jako pierwsze.
Uważajcie na to, czy figurka jest przedstawiona na jednokolorowym tle, gdzie wygląda prawie jak grafika, czy na zdjęciu jest jakiekolwiek tło. Wydaje się to być błahostką, jednak okazuje się, że to podróbki dużo częściej (a prawie zawsze) nie mają go.

Widać różnicę, prawda?


2, 3


2. Cena

Podróbki

 Oryginalne figurki

Chyba sami zauważacie, że podróbki są wręcz w nierealnie niskich cenach. Od lat popularsy sprzedawane były za minimum 40 złotych (a to i tak nie była wysoka cena), a teraz mają być nagle za... 15? 20? 
Niestety nieświadome tego osoby nabierają się na niską cenę i kupują nieoryginalne figurki. 


3. Hurtowa ilość

6

Bądźcie ostrożni, jeśli na aukcji widzicie dużo sztuk danej figurki. 
Normalnie poszczególne osoby sprzedają po jednej, maksymalnie dwóch figurkach. Więcej - jak w tym przypadku - wskazuje na sprzedaż hurtową. A skąd ktoś teraz wziąłby tyle figurek?
Wniosek - są to podróbki.


4. Lokalizacja

7, 8

Zwróćcie też koniecznie uwagę na miejsce z którego wysyłane są figurki. Jeśli nie jest to Polskie miasto, bądźcie szczególnie ostrożni. 
Pamiętajcie też o tym, by sprawdzić czas dostawy. Przesyłki zza granicy idą znacznie dłużej.


5. Znaczek LPS nie jest już gwarancją oryginalności

Niestety, to prawda. Jeśli znajduje się on na figurce to dobrze, jednak coraz więcej podróbek go ma, więc nie dajcie się zwieść. 


6. Wygląd figurki


                                        9                                                                              10

Często podróbki różnią się wyglądem oraz wykonaniem (!) od oryginalnych figurek.
Zwróćcie szczególną uwagę na:

  • oczy - często bardziej matowe, źle wykonane, "kropki" wychodzą poza linię, a także niedokładne kolorowanie, np. brak "pasków";
  • nos - nie pomalowany;
  • uszy - mniejsze, mniej spiczaste;
  • pyszczek - źle zrobiony, niekształtny. Tutaj tego nie ma, ale występuje u wielu podróbek;
  • kolory - jak widzicie na powyższym przykładzie, podróbka ma mocniejsze, bardziej jaskrawe kolory;
  • łapki - często u podróbek są inne i niekształtne.

7. Przed zakupem sprawdźcie także opinie o sprzedającym, szczególnie negatywne komentarze

Jeśli negatywnych ocen jest dużo, albo ludzie w komentarzach skarżą się na dużą ilość podróbek (lub inne problemy) zastanówcie się jeszcze raz.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

To już wszystko na dzisiaj ^^
Wiem, że notka była raczej poważna, ale i temat taki jest. Mam nadzieję, że uda Wam się ustrzec przed podróbkami i nie traficie na nie, choćby przypadkiem.

Pozdrawiam serdecznie, 
~Julie


Ps. Już niedługo nowa notka, trochę bardziej na luzie ;3 Baaay~♥

32 komentarze:

  1. Jeeeju, nowa nocia <33 Ładnie wykonana i strasznie ciekawa ^^
    Szczerze to się zdziwiłam jak wchodziłam niedawno na Allegro bo te fale podróbek stały się coraz większe -,- I wciąż nie rozumiem dlaczego tyle osób je kupuje. Czasem myślę, że wszyscy robią to umyślnie, by tylko mieć jakiegokolwiek, najtańszego POP-a. No bo przecież najczęściej widać, że to nieoryginalny :?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację.
      Tak w ogóle to zamiast kupić tego Pop'a to już lepiej kupić innego LPS z g2 czy jak kto woli, oryginalnego i ślicznego niż podróbę Pop'a.

      Usuń
  2. Muszę coś dodać do znaczka LPS - mają go tylko G2 z kształtami w oczach i nowsze. Jeśli na aukcji jest figurka z numerem mniejszym niż ok. #450-460 mająca znaczek LPS, jest to na 100% podróbka.
    I niestety sprzedawcy zaczęli już produkować figurki z magnesami. Na szczęście szarymi, ale kto wie, czy nie zaczną niedługo podrabiać też różowych...
    Moim niezawodnym sposobem na weryfikację oryginalności figurki jest po prostu dokładne przypatrzenie się jej, a jeśli nie jestem pewna, to odpalam Nicole i porównuję zdjęcia. To zawsze działa, jeśli jest się spostrzegawczym ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, jesteś pro w rozpoznawaniu faków? możesz mi pomóc? xD mam wątpliwośći bo np nie ma magnesu ale mają matową farbę xD

      Usuń
  3. tak... kiedy ostatnio weszłam na allegro i wpisałam "lps shorthair" to po prostu ;-;... 5 stron lps'ów z chin i raz na jakiś czas jakaś normalna ;_;. Ja kupiłam kilka miesięcy temu mojego shorthaira i on na szczęście był oryginalny. Widziałam też jakieś petszopy, które nawet nie były równo wycięte i było widać z centymetr nie białego tła XD :"D XD.
    Ale to jest po prostu przerażające ;_;.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jezuuu, te podróbki są straszne D: Sama mam podróbkę jamnika, bo jak ją kupowałam nie wiedziałam, że to fake, ale nie wygląda jakoś strasznie i wg mnie jest bardzo fajna <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeglądając allegro widziałam zestawy z podróbkami. Od razu rzucał się w oczy ich wygląd. Mimo to mnóstwo osób je kupowało -.-

    OdpowiedzUsuń
  6. Nowa notka, jeeej^^ O matko, ta fala podróbek kłuje mnie w oczy za każdym razem, gdy wchodzę na Allegro ;-;
    Nie wiem, jak ludzie się na to nabierają 0.0

    OdpowiedzUsuń
  7. To takie przykre :(
    Teraz nie dość, że popularsy są drogie to trzeba być OGROMNIE uważnym podczas kupna.
    Co się z tym światem dzieje?!
    Dla pieniędzy ludzie są wstanie oszukiwać (muszę tak Nas nazwać) proste, niewinne dzieci.
    Ghhh...

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealna notka ^^
    Więcej takich notek na temat podróbek!
    Ja sama nie dawno skusiłam się na kupno podróbki.
    Mianowicie takiego prześlicznego colliego.
    Brązowego z ciemniejszymi plamkami.
    Kosztuje on 20 ileś zł. z dostawą. Przed zakupem jeszcze zdążyłam się kapnąć o tym, że LPS który tak mi się spodobał to tylko podróbka tego prawdziwego.
    No ale pewnie jakieś młodsze dziecko skusi się na takiego taniego Pop'a. Bo przecież w tych czasach zamiast kosztu 20 max. 40 zł. kosztują 100 lub mniej, więc takie dziecko kupi tego LPS myśląc, że zgarnie jakiegoś fajnego Pop'a, a zamiast tego kupią jakąś bez sensowną podróbę.

    Nie mogę się toczekać kolejnej notki ^^ ;333

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej nowa nocia! Te podróbki są naprawdę straszne kiedyś widziałam na allegro "niby" comic con kitty za 8.50 ;/.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak wejdziemy w oryginalny opis to będą zdjęcia na stoliku tych lps ale to jeszcze niczego nie dowodzi... zamówiłam sobie jamnika i raczej nie wygląda na fake ale pewnie jest.. ale to nic ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. jej nowa nocia ^^! polecam moj blog-LPS nastolatki
    skad masz te "gwiazdki co jak rusza sie kursorem to one sie sypia (z jakiej stronki)? kiedy kolejna nocia???
    PS-masz #886-ja mam ten unikat ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. *PS-masz #886?-ja mam (itd.)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chej! Twój blog jest super! Swoją drogą,nie wiedziałam że jeszcze piszesz! Głupia ja.XD

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli szukacie oryginalnych figurek, zapraszam do mnie - właśnie pozbywam się swojej kolekcji, bo trochę wyrosłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie starsze, możesz zajrzeć na bloga albo Allegro, tam wszystko jest :D

      Usuń
  15. Boże jak przeglądam te oferty na Allegro to aż mnie ściska... Tak wgl to kupiłam dokładnie tego shorthaira którego pokazałaś jako nie podróbkę #2291❤️

    OdpowiedzUsuń
  16. Z podróbkami to jest tak... Źle, że nie są porządnie opisane jako podróbki. To, że ludzie nieświadomie je kupują, myśląc, że to oryginał jest dużym problemem. To się rozprzestrzenia i trzeba bardzo uważać, gdy taka nieświadoma osoba chce odsprzedać LPS-a, np. nam. Do tego ich ceny potrafią być naprawdę wysokie. Rozumiem, że to podróbki bardzo pożądanych i popularnych LPS, ale nie powinny kosztować więcej niż podstawowa figurka. W końcu to nadal podróbki...

    OdpowiedzUsuń
  17. ja zamawiam sobie te tanie figurki pewnie podróbki xD z North, Hong Kong
    nie mam pewnosci czy to podrobki ale chyba są :p

    OdpowiedzUsuń
  18. Droga autorko tego bloga! Pisałam już kiedyś komentarz pod Twoją notką z prośbą o chociażby wklejenie zdjęcia mojej Irys (obecnie Kamili # 71)a Ty nadal tego nie zrobiłaś. Wiem że to może wydawać się głupie ale to moje wielkie marzenie. Codziennie tu zaglądam i nic. Twój blog jest naprawdę bardzo fajny a Ty masz dużo ciekawych pomysłów na notki. Po prostu wklej jej zdjęcie (#71)i opisz krótko co lubi (24l.,ryba w sosie miętowym, niebieski) i na czyją prośbę to zrobiłaś. To takie proste! Spełni się moje marzenie! Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. jeej! nowy post! a kiedy nastepny? pisz posty częściej!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja kupiłam takiego jamnika LPS z OLX i nie było zdjęcia dołu i tej rurki i pomyslałam, że to naserio oryginał i okazało się,że to fake ;c Nawet ta pani co sprzedawała myslała, że to oryginał i pisała, że kupiła na Allegro a tam jest sporo podrób... :(((

    OdpowiedzUsuń
  21. Przeczytałam prośbę tej anonimowej żebyś zrobiła notkę o jej lps. Ja też mam lps71 jest bardzo prosta i urocza. u mnie nazywa się klara i jest śliczna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! POLECAM KAŻDEMU JEJ ZAKUP!!!!!!!!!!!!!!!! LPS 71. ZRÓB O NIEJ KRÓTKOM NOTKE

    OdpowiedzUsuń
  22. Teraz to 18 zł kosztują tylko niektóre podróby. Ostatnio widziałam kilka podrób, które kosztowały ok. ...... 4000 zł! Tak! Ludzie upadają na mózg! XDD

    OdpowiedzUsuń
  23. Nadeszła kolejna fala podrób! Widziałem to już:10 stron podróbek i na 11 jedna normalna.Spotkałem się dziś z taką sytuacją:wpisałem na allegro lps a tam podróbka shortair za 1,19 złotych i jeszcze w ilości 99982 sztuk! Naprawdę! Nie rozumiem jak się można nabrać na coś takiego

    OdpowiedzUsuń
  24. Moja koleżanka kupiła na allegro 3 podróby parę tygodni temu... nie zbyt się zna ,a kiedy mi powiedziała zestaw był już kupiony.Nic nie podejrzewała bo sprzedawca miał 100% pozytywnych opinii! Dowiedziałam się że da się zrobić sobie na allegro tak aby było pokazane że jest 100% pozytywnych opinii. To straszne...

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Niestety wszędzie możemy trafić na podrobione produkty i jest to na pewno coś z czym należy walczyć. Muszę przyznać, że jak przeczytałam wpis https://www.sendit.pl/blog/jak-zwiekszyc-sprzedaz-poprzez-integracje-allegro-z-sendit-pl to faktycznie są fajne sposoby na zwiększanie sprzedaż na Allegro.

    OdpowiedzUsuń
  27. Kiedyś faktycznie można było na takie rzeczy trafić, ale dziś myślę, że to już przeszłość. Ja mam w planie rozpoczęcie sprzedaży na Amazonie. Jak czytałem na stronie http://www.mambiznes.com.pl/jak-zaczac-sprzedaz-na-amazonie/ to już teraz wiem jak to zacząć.

    OdpowiedzUsuń